Berlingske-Media-Hvid.png

Case:

DTU Science Park



DTU har udover uddannelser også andre faciliteter, som på den ene eller anden måde kan være med til at fremme både de studerende, men også de virksomheder, de kan danne efterfølgende. Science Park er en af disse. Det er en startup-hub for deep-tech startups. Her kan de bruge laboratorie faciliteter, få sparring med eksperter og andre virksomheder og få hjælp til fx at søge funding til deres udvikling.

Berlingskes brugere er interesserede i teknologi, innovation og business. Det samme gælder for Euroinvestor - især hvis historierne også har et økonomisk perspektiv. Der er også et generelt højt uddannelsesniveau blandt læserne. Derfor er der på Berlingske og Euroinvestor både interesserede læsere og potentielle brugere af DTU Science Park.

Brief fra kunde


Formål

At fortælle om mulighederne for startups - og synliggøre vanskeligheden ved finansiering for danske startups.

Vinkel

Gennem startup-virksomheder fra Science Park og uvildige eksperter at fortælle om deres innovationer, virksomheder og problematikker.

Formål

At fortælle om mulighederne for startups - og synliggøre vanskeligheden ved finansiering for danske startups.

Vinkel

Gennem startup-virksomheder fra Science Park og uvildige eksperter at fortælle om deres innovationer, virksomheder og problematikker.

Hvorfor er native godt til netop denne kunde?  

Native Advertising er især godt til mere langsigtede marketing strategier.  Det skyldes, at du med Native Advertising producerer indhold, som folk bruger tid med. Du kan med andre ord nå at sige langt mere i en artikel, end du kan i en banner-annonce.

  • Skabe awareness og branding omkring både Science Park og de virksomheder, der bruger det
  • Være top of mind hos potentielle startup-virksomheder
  • Være en del af  en ofte længere beslutningsproces omkring  at starte en startup og hvilke fællesskaber man skal være en del af

Skal denne ejendom skabe rammerne for din virksomhed?

I en aftale mellem om produktion af Native Advertising indgår altid antal enheder, publiceringsmedie og det antal ønskede læsninger kampagnen skal have. Dette er rammerne for CBRE kampagnen:

  • Èn artikel på berlingske.dk. Artiklen er layoutet i et specialdesignet website, som kan ses herunder.
  • Der er i aftalen garanti for 2.000 læsninger på Berlingske. dk

Garanterede læsninger og indhold

Hvad bestod indholdet af?

Hvad bestod native kampagnen af?

Ovenstående er overskriften på artiklen, og historien er sammensat af følgende elementer:

  • Fokus på håndværk gennem direktøren i arkitektvirksomheden, som skal opføre bygningen
  • Fokus på den nye bydel og dens fordele gennem direktøren i Revco, som er udvikler i projektet
  • Fakta om Carlsberg Byen som bydel


Carlsberg Byen: En bydel der lever døgnet rundt

Produktion af indhold


Skal denne ejendom skabe rammerne for din virksomhed?

I en aftale om produktion af Native Advertising indgår altid antal enheder, publiceringsmedie og det antal ønskede læsninger kampagnen skal have. Dette er rammerne for DTU Science Parks kampagne:

  • Tre artikler eksponeres på både berlingske.dk og euroinvestor.dk. Artiklerne er layoutet i et specialdesignet website, som kan ses herunder.
  • Der er i aftalen garanti for 5.000 læsninger på Berlingske. dk og 1.500 læsninger på euroinvestor i alt for alle tre artikler.
  • Èt facebookopslag via Berlingskes facebook.

Garanterede læsninger og indhold

Hvad bestod indholdet af?

Hvad bestod native kampagnen af?

Ovenstående er overskriften på én ud af tre artikler. Fælles for alle tre historier er, at de er sammensat på følgende måde:

  • Fokus på cases: Der til to at artiklerne brugt startup-virksomheder fra Science Park. Dermed fortælles Science Parks potentiale gennem de virksomheder, som bruger faciliteterne.
  • Kvalificeret af eksperter. Startup-virksomhedernes produkter og legitimet perspektiveres af eksperter, som fortæller om behovet for innovation på området.

  • Perspektivering gemmen de problematikker som startup miljøet i Danmark står over for som fx funding.

Deep tech-startup: Medicin er mere end piller og indsprøjtninger

i67wUR-macbook-free-png.png
Picture 2020-04-16 kl. 15.39.40.jpg
Picture 2020-04-15 kl. 16.43.07.jpg
Apple-iPhone-XS-715x1090.png

Optimering & afrapportering

I en native aftale ligger der ofte en aftale om, hvor mange læsere indholdet skal have. Det er vores opgave at sørge for, at indholdet performer som aftalt. Derfor optimerer vi løbende på overskrift og billede på forsiden af berlingske.dk, for at sikre at brugerne klikker sig videre til native-indholdet.

Når kampagneperioden er slut, så evaluerer vi og afleverer en rapport, som fortæller, hvor godt kampagnen har performet. Gode kampagner kan sagtens få flere læsere end det aftalte.  Rapporten indeholder en række forskellige tal på parametre som fx læsninger, læsetid og klik på links fra artiklen over til kundens side.  

Tallene afspejler ikke kun brugernes interesse for indholdet, men kan også afspejle fx indholdets længde.




8.601

Unikke læsninger


Så mange har læst artiklerne på tværs af berlingske.dk og euroinvestor.dk - og kampagnen har således overperformet i forhold til det antal læsninger, som var aftalen med kunden.


00:04:20

Gns. læsetid


Den gns. læsetid af artiklerne på berlingske.dk er langt over benchmark for berlingske.dk, som almindeligvis er på 02:45 min.


297

Klik på links


Så mange læsere af artiklerne har klikket sig videre til DTU Science Parks hjemmeside fra både berlingske.dk og euroinvestor.dk

Resultater fra DTU Science Park

8.601

Unikke læsninger


Så mange har læst artiklerne på tværs af berlingske.dk og euroinvestor.dk - og kampagnen har således overperformet i forhold til det antal læsninger, som var aftalen med kunden.


00:04:20

Gns. læsetid


Den gns. læsetid af artiklerne på berlingske.dk er langt over benchmark for berlingske.dk, som almindeligvis er på 02:45 min.


297

Klik på links


Så mange læsere af artiklerne har klikket sig videre til DTU Science Parks hjemmeside fra både berlingske.dk og euroinvestor.dk

Resultater fra DTU Science Park

8.601

Unikke læsninger


Så mange har læst artiklerne på tværs af berlingske.dk og euroinvestor.dk - og kampagnen har således overperformet i forhold til det antal læsninger, som var aftalen med kunden.


00:04:20

Gns. læsetid


Den gns. læsetid af artiklerne på berlingske.dk er langt over benchmark for berlingske.dk, som almindeligvis er på 02:45 min.


297

Klik på links


Så mange læsere af artiklerne har klikket sig videre til DTU Science Parks hjemmeside fra både berlingske.dk og euroinvestor.dk

Resultater fra DTU Science Park

Derfor kan Native Advertising styrke din SEO-værdi


Det kan være store fordele for virksomheder at øge deres SEO-værdi, så de ligger højere i de organiske søgeresultater på Google. Netop det kan Native Advertising i medier som Berlingske, BT og Euroinvestor hjælpe din virksomhed med.

Det kan vi gøre, fordi:

  • Google favoriserer sider, hvor flere eksterne kilder henviser til dem. Det vil sige, at jo flere eksterne kilder, der fører over til dit website, jo mere "nyhedsværdigt" bedømmer Google indholdet til at være og dermed bliver dit website vist højere oppe i søgeresultaterne.
  • Når vi i vores native indhold implementerer direkte links til kundens website fx i en faktaboks eller i brødteksten, så virker det især godt, fordi vi har et stærk og troværdigt domæne med masser af trafik.
  • Native indhold på vores websites er Google søgbart. Selvom en native-kampagnen er afsluttet, kan den stadigvæk søges frem på Google. Derfor vil den fortsætte med at generere positive indspark til kundens SEO.


Hvad kan du få for pengene?


Budgetter til digital native-kampagne

Budgettet bliver sammensat efter kundens ønske; Hvor mange antal læsninger ønskes der, antal af artikler, video etc. og selvfølgelig hvilket eller hvilke medier det indholdet skal eksponeres på. Priserne er faste pr. læsning på det hvert medie og afhænger blandt andet af antallet af brugere på det pågældende medie. Native-indhold kan justeres og dermed kan det samme indhold publiceres på flere forskellige medier for en bredere målgruppe.

Nedenstående budgetter svarer til, hvad en lignende kampagne som DTU Science Parks ville koste med en kombination af to medier. Det øverste medie står for hovedparten af de garanterede læsninger.

Antal artikler

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Facebook post

Pris

3





6.500

1

156.000


3





6.500

1

90.000


3





6.500

1

153.000





Berlingske_primaer_logo_sort_rgb.png
euroinvestor_logo_sort_rgb.png
BT_100_mm_rgb.png

Antal artikler

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Facebook post

Pris

Antal artikler

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Facebook post

Pris

euroinvestor_logo_sort_rgb.png
BT_100_mm_rgb.png
Berlingske_primaer_logo_sort_rgb.png

Budgetter til digital native-kampagne

Budgettet bliver sammensat efter kundens ønske; Hvor mange antal læsninger ønskes der, antal af artikler, video etc. og selvfølgelig hvilket eller hvilke medier det indholdet skal eksponeres på. Priserne er faste pr. læsning på det hvert medie og afhænger blandt andet af antallet af brugere på det pågældende medie. Native-indhold kan justeres og dermed kan det samme indhold publiceres på flere forskellige medier for en bredere målgruppe.

Nedenstående budgetter svarer til, hvad en lignende kampagne som DTU Science Parks ville koste med en kombination af to medier. Det øverste medie står for hovedparten af de garanterede læsninger.

Antal artikler

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Garanterede antal eksponeringer

Pris

Berlingske_primaer_logo_sort_rgb.png
euroinvestor_logo_sort_rgb.png
BT_100_mm_rgb.png

Antal artikler

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Garanterede antal eksponeringer

Pris

Antal artikler 1

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Facebook post

Pris

Antal artikler 1

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Facebook post

Pris

Antal artikler 1

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Facebook post

Pris

euroinvestor_logo_sort_rgb.png
Berlingske_primaer_logo_sort_rgb.png
BT_100_mm_rgb.png

6.500

1

156.000

6.500

1

90.000

6.500

1

153.000