Case:

Det Kongelige Teater



Det Kongelige Teater er kendt af mange danskere. Deres forestillinger opføres i nogle af Københavns mest ikoniske bygninger, og de opfører alt fra opera, til skuespil og ballet.

Mange af Berlingskes brugere er optagede af kultur - og især er der en stor målgruppe, der interesserer sig for det Københavnske kulturliv. Målgruppen er blandt andet funderet i AOK, men også i det generelle billede af Berlingskes læsere. Derfor er Berlingske - både print og digitalt et godt match for Det Kongelige Teater.

Brief fra kunde


Formål

At fortælle om teatrets nye forestilling Nixon in China.

Vinkel

At gå bag om forestillingen og dermed hele historien, som ligger til grund for både forestillingen, men ikke mindst de historiske begivenheder omkring den kolde krig.

Formål

At fortælle om teatrets nye forestilling Nixon in China.

Vinkel

At gå bag om forestillingen og dermed hele historien, som ligger til grund for både forestillingen, men ikke mindst de historiske begivenheder omkring den kolde krig.

Hvorfor er native godt til netop denne kunde?

Native Advertising er godt til både branding og marketing strategier, hvor du ønsker at fastholde en bestemt målgruppe. Folk der er interesseret i det native-indhold, du har produceret vil bruge lang tid med det. Derfor får du en mere kvalificeret målgruppe, når de fx klikker sig videre til din hjemmeside fra native-indholdet.

Det Kongelige Teater er interesseret i at folk køber billetterne til deres forestilling. Men det kræver at folk først og fremmest er interesseret i selve forestillingen.

  • Skabe awareness og branding omkring både den enkelte forestilling, men også Det Kongelige Teater
  • Fortælle om baggrunden for forestillingen og dermed tiltrække en interesseret målgruppe

Produktion af indhold


Skal denne ejendom skabe rammerne for din virksomhed?

I en aftale om produktion af Native Advertising indgår altid antal enheder, publiceringsmedie og det antal ønskede læsninger kampagnen skal have. Dette er rammerne for Det Kongelige Teaters kampagne:

  • Èn artikel på berlingske.dk. Artiklen skal samtidig bringes i Berlingske AOK på print.
  • Der er i aftalen garanti for 2.200 læsninger på Berlingske. dk

Garanterede læsninger og indhold

Hvad bestod indholdet af?

Hvad bestod native kampagnen af?

Ovenstående er overskriften på artiklen, og historien er sammensat af følgende elementer:

  • Fokus på fortiden og den historiske baggrund for stykket, som opføres i det Kongelige Teater, gennem historiker ved KU
  • Fokus på nutiden og historiens relevans for i dag gennem operachef på Det Kongelige Teater


Nixon i Kina: Et historisk møde iscenesat

i67wUR-macbook-free-png.png
dkt print.png

2.283

Unikke læsninger


Så mange har læst artiklen - og den har således overperformet i forhold til det antal læsninger, som var aftalen med kunden.


00:02:56

Gns. læsetid


Den gns. læsetid af artiklerne er over benchmark for berlingske.dk, som almindeligvis er på 02:45 min.


58

Klik på links


Så mange læsere af artiklerne har klikket sig videre til Det Kongelige Teaters hjemmeside.

Resultater


2.283

Unikke læsninger


Så mange har læst artiklen - og den har således overperformet i forhold til det antal læsninger, som var aftalen med kunden.


00:02:56

Gns. læsetid


Den gns. læsetid af artiklerne er over benchmark for berlingske.dk, som almindeligvis er på 02:45 min.


58

Klik på links


Så mange læsere af artiklerne har klikket sig videre til Det Kongelige Teaters hjemmeside.

Resultater


I en native aftale ligger der ofte en aftale om, hvor mange læsere indholdet skal have. Det er vores opgave at sørge for, at indholdet performer som aftalt. Derfor optimerer vi løbende på overskrift og billede på forsiden af berlingske.dk, for at sikre at brugerne klikker sig videre til native-indholdet.

Når kampagneperioden er slut, så evaluerer vi og afleverer en rapport, som fortæller, hvor godt kampagnen har performet. Gode kampagner kan sagtens få flere læsere end det aftalte.  Rapporten indeholder en række forskellige tal på parametre som fx læsninger, læsetid og klik på links fra artiklen over til kundens side.  

Tallene afspejler ikke kun brugernes interesse for indholdet, men kan også afspejle fx indholdets længde.




Optimering & afrapportering

Hvad kan du få for pengene?


Budgetter

Budgettet bliver sammensat efter kundens ønske; Hvor mange antal læsninger ønskes der, antal af artikler, video etc. og selvfølgelig hvilket eller hvilke medier det indholdet skal eksponeres på. Priserne er faste pr. læsning på det hvert medie og afhænger blandt andet af antallet af brugere på det pågældende medie. Native-indhold kan justeres og dermed kan det samme indhold publiceres på flere forskellige medier for en bredere målgruppe.


Nedenstående budgetter svarer til, hvad en lignende kampagne som Det Kongelige Teaters ville koste på de forskellige medier.

Antal artikler

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Print

Garanterede antal læsninger

Pris

1





1 helside

2.200

61.000



1





1 helside

2.200

33.000


1






2.200

22.400




Font, Text
euroinvestor_logo_sort_rgb.png
BT_100_mm_rgb.png

Antal artikler

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Print

Garanterede antal læsninger

Pris

Antal artikler

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Print

Garanterede antal læsninger

Pris

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få alle fordelene

  • Modtag invitationer til faglige og sociale events
  • Bliv opdateret på de seneste nyheder fra Berlingske Media Advertising



NYHEDSBREV