Ny kommerciel afdeling skal styrke omsætningen

22. June 2023

KONTAKT

Lisbet Røge Jensen, kommerciel direktør Mobil: +45 22 16 76 43 E-mail: lrje@berlingskemedia.dk Anders Krab-Johansen, koncernchef og udgiver Kontaktes via Annette Stampe Kofoed på: Mobil: +45 25 13 68 08 E-mail: ansk@berlingskemedia.dk

Ny kommerciel afdeling skal styrke omsætningen-img

Berlingske Media har gennemført en omstrukturering, som skal øge den digitale omsætning og sænke omkostningerne efter et skuffende annoncesalg i årets første måneder.

Som en del af omstruktureringen oprettes en ny kommerciel afdeling fra 1. juli, og Lisbet Røge Jensen forfremmes til kommerciel direktør fra sin nuværende stilling som marketingdirektør. Afdelingen får ansvaret for både brugere, abonnement og annoncesalg, hvilket passer bedre til en digital forretningsmodel, hvor brugeren står i centrum for alle indtægtsstrømme.

“Salg og marketing er to sider af samme sag, og vi samler kræfterne i en ny afdeling, fordi vi ønsker et kommercielt gennembrud. Den nye afdeling skal tjene flere penge ved at forstå brugernes og annoncørernes behov og omsætte dem til salg, fastholdelse og digital udvikling, der øger værdien af vores medier,” siger Lisbet Røge Jensen.

I forbindelse med omstruktureringen har Berlingske Media sparet 17 millioner kroner for at sikre en fortsat sund økonomi, så vores medier kan udfylde deres rolle som frie medier. Besparelserne er gennemført efter forhandlinger med tillidsrepræsentanter, så der i videst muligt omfang kunne tages de nødvendige hensyn.

Torsdag blev nedskæringerne gennemført, og de omfatter både direktører, ledere og medarbejdere i de kommercielle afdelinger, andre funktioner og blandt redaktionerne. Som et resultat af nedskæringerne er der gennemført 17 opsigelser, mens der er indgået aftaler med 20 medarbejdere om frivillige fratrædelser – tallene omfatter både fuldtidsansatte og timeansatte.

“Det er trist at sige farvel til værdsatte kolleger, og vi takker for deres indsats. Under de givne omstændigheder har vi omstruktureret med blik for, hvordan vi bedst indretter os i fremtiden,” siger Anders Krab-Johansen, koncernchef og udgiver for Berlingske Media.

Den nye organisation med den nye kommercielle afdeling træder i kraft fra 1. juli 2023.

Berlingske Media udgiver Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor. I 2022 var koncernens omsætning 731 millioner kroner og driftsresultatet (EBITA) 64 millioner kroner.

Flere pressemeddelser

Slide 1 of 21
Slide 1 of 21