B.T. opruster med 32 journalister i Danmarks fire største byer

31. August 2021

Kontakt

Michael Dyrby Ansvarshavende chefredaktør +45 40 30 99 38 Anders Krab-Johansen Koncernchef og udgiver Kontaktes via Lucia Elisabeth Kyle +45 29 73 72 93

B.T. opruster med 32 journalister i Danmarks fire største byer-img

B.T. investerer massivt i fire nye redaktioner i landets fire største byer: Aarhus, Odense, Aalborg og København. Satsningen lanceres den 1. september, hvor B.T. i hver by åbner en redaktion, som består af en storbyredaktør og syv journalister. Det er den største redaktionelle satsning i dansk presse de seneste mange år.

“De store byer i Danmark fortjener kritisk og kærlig journalistik. Livet leves, der hvor man bor, og derfor skal B.T.s journalister være helt tæt på,” siger Michael Dyrby, ansvarshavende chefredaktør for B.T.

B.T. tager storbyerne alvorligt. Danskerne flytter til byerne, og Aarhus, Odense, Aalborg og København er alle i rivende udvikling. Der er efterspørgsel på nyheder om kriminalitet, politik, erhvervsliv, trafikinvesteringer og byggeprojekter. Byerne sprudler af underholdning, byliv, events og kendte personligheder, og efter coronaepidemien er der igen gang i fodboldklubberne og byernes andre sportsklubber. Alt det vil B.T. dække og afsløre.

Med storby mener vi storby. B.T.s redaktioner er placeret i hjertet af de fire byer og laver levende, hurtig og fokuseret nyhedsjournalistik fra byen hver dag. Vi bliver tydelige i bybilledet, og dækningen bliver markant på bt.dk og i avisen.

Med oprustningen får B.T.s brugere endnu mere B.T.:

  • Læserne kan logge ind og tilpasse bt.dk til deres egen storby - gratis.
  • Læserne kan købe et digital abonnement til 49 kroner om måneden og få historier om byen og de mennesker, der gør byen interessant.
  • B.T. lancerer en ny weekendavis med tre sektioner hver lørdag til 149 kroner om måneden. Hver storby får sin egen version.
  • Alle hverdage får hver storby sin egen trafikavis i to sektioner - gratis.
  • Annoncører kan annoncere målrettet til forbrugere i Aarhus, Odense, Aalborg og København.

B.T. rykker fremad med imponerende fart. For et år siden overtog B.T. rollen som Danmarks førende digitale medie, og den position skal bruges til at udvikle mediet yderligere.

“B.T. har etableret en stærk position i de seneste tre år, og derfor tør vi nu investere i endnu mere journalistik. Det er formentlig den største satsning i den danske medieverden i mange år,” siger Anders Krab-Johansen, koncernchef og udgiver i Berlingske Media, der udgiver B.T.

Flere pressemeddelser

Slide 1 of 11
Slide 1 of 11