Digital vækst øger Berlingske Medias omsætning

23. March 2022

Kontakt

Anders Krab-Johansen Koncernchef og udgiver Kontaktes via Lucia Elisabeth Kyle +45 29 73 72 93

Digital vækst øger Berlingske Medias omsætning-img

2021 blev et vendepunkt for Berlingske Media, hvor omsætningen for første gang i mange år havde pil op. Mediekoncernens omsætning nåede 756 millioner kroner mod 734 millioner kroner året før. Væksten kan tilskrives stigende salg af digitale abonnementer og digitale annoncer, som mere end modsvarede faldet i indtægter fra printforretningen. Årsregnskab for 2021 viste et driftsresultat på 72 millioner kroner, hvilket er en stigning i forhold til 63 millioner kroner året før.

“Vi er stolte af resultatet. Vi driver en sund, publicistisk forretning med frie, ansvarlige medier. For nogle år siden satte vi os for at blive en digital vinder. Tallene viser, at vi er godt på vej.” siger Anders Krab-Johansen, koncernchef og udgiver for Berlingske Media.

I 2021 blev Berlingske Media landets største digitale mediehus med samlet 600 millioner månedlige sidevisninger for alle husets medier: Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor. Hvert enkelt medie har leveret fremgang i forhold til kunderne. Berlingske passerede en milepæl med 100.000 betalende abonnenter, hvoraf halvdelen er digitale, mens Weekendavisen fortsatte sin stabile abonnementsforretning og afsluttede året med 47.000 abonnenter. B.T. udbyggede sin position som Danmarks største digitale medie og øgede sin tilstedeværelse i landets fire største byer, mens Euroinvestor sikrede sig positionen som Danmarks største digitale finansmedie.

Berlingske Media drives som en samlet koncern for vores fire superbrands. I 2021 blev selskabsstrukturen for koncernen forenklet, idet Berlingske Media købte B.T. 100 procent hjem igen fra schweiziske TX Group. Det blev også besluttet at deltage i konsolideringen af distributionsmarkedet med fusionen af Bladkompagniet og DAO, hvor Berlingske Media i dag ejer 17 procent. Året bød også på en udvidelse af aktieposten i Kulturradio Danmark til 91 procent, og radiokanalen blev relanceret som 24syv med ambitionen om at skabe et alternativ til DR for den unge generation.

Flere pressemeddelser

Slide 1 of 21
Slide 1 of 21