Aviserne B.T. og B.T.metro smelter sammen

I dag smelter aviserne B.T. og B.T.metro sammen til et produkt. Avisen hedder naturligvis B.T. og bliver Danmarks største avis med over 600.000 ugentlige læsere. Med sammenlægningen er transformationen af B.T. og Metroxpress fuldendt. De to medier blev fusioneret for tre år siden af Berlingske Media og Tamedia med henblik på at skabe Danmarks største gratis nyhedsmedie. Det fælles B.T.-logo på alle produkter symboliserer, at visionen nu er blevet til virkelighed. “Vi er stolte af den omstilling af B.T., som huset har gennemført. B.T. er en sund forretning med en unik placering i mediebilledet. Mobil, gratis og med en puls af storby. Omstillingen er gået bedre, end vi kunne have drømt om,” siger Anders Krab-Johansen, koncernchef og udgiver for Berlingske Media. B.T. satser på nyheder, sport og underholdning til mobilen. Fokus er på breaking news døgnet rundt. Hver aften bliver de vigtigste nyheder samlet i en avis, som omdeles på stationer i landets største byer, hvor den gratis kan tages med. I weekenden kan avisen også købes i kiosker og supermarkeder. Og hele ugen kan man få avisen leveret hjem med et abonnement. “Vi elsker nyheder, sport og underholdning, og vi er dygtige til at finde de stærke personlige historier, som danskerne vil læse. Redaktionen er nok Danmarks mest passionerede, og vi ser med begejstring på B.T.s fremtid,” siger Michael Dyrby. B.T.s slogan er “Altid med dig”, og med navneskiftet sikres, at alle læsere og brugere får samme gode oplevelse – uanset hvor, hvornår og hvordan de læser B.T. Fra 2020 findes der altså kun ét B.T. Yderligere oplysninger: Anders Krab-Johansen, koncernchef og udgiver, Berlingske Media Mobil: +45 31 35 36 23 Michael Dyrby, ansvarshavende chefredaktør, B.T. Mobil: +45 40 30 99 38 I en tidligere version af denne pressemeddelelse stod “600.000 daglige læsere i alle hverdage”.

Læs mere