For vores forhandlere

Bladudgivernes Forhandlernævn (BNF) kan hjælpe dig med følgende:

  • Skal du holde ferie eller holde lukket på helligdage, så kontakt BFN. Da de står for aviser, ugeblade og magasiner, behøver du blot ringe ét sted hen.
  • Skal du sælge eller lukke din butik, så er det vigtigt at give BFN besked om dette.

Du kan finde flere informationer på bufn.dk eller ringe direkte på +45 4362 6010.

Bladkompagniet (BK) kan hjælpe dig med følgende:

  • Har du spørgsmål til din faktura, skal du rette henvendelse til BK, som vil kunne hjælpe dig med alle de produkter, der er oplyst på din faktura.
  • Hvis du oplever problemer med dine leveringer i forhold til leveringstidspunkt etc.
  • Hvis du mangler returlabels til de aviser, som du skal sende retur.

Du kan finde flere informationer på bladkompagniet.dk eller ringe direkte på +45 4451 7451.

Berlingske Medias Forhandlerservice (FHS) kan hjælpe dig med følgende:

  • Bliver nogle af vore mange publikationer udsolgt, kan du gennem FHS få ændret din levering.
  • Hvis du oplever problemer med manglende aviser i forhold til leveringssedlen.
  • Bestilling af avisstativer, gadeskilte, vægrammer og andet butiksmateriale, som vil optimere hele aviskategorien – alt dette er gratis.
  • Hvis du har brug for, at en konsulent kommer forbi og hjælper dig med gode råd i forhold til avissalg og optimering af dit avissalg.

Ring direkte på +45 3375 3700.

Smartkuponer

Smartkuponer giver mulighed for at udlevere BT/Berlingske/JV til dine kunder, uden der skal penge op af lommen.

Hvad er Smartkuponer og hvordan fungerer de?

Berlingske Media har flere abonnenter som ikke får tilsendt deres daglige avis, men går ned til den lokale butik og henter deres avis ved brug af en smartkupon. Flere og flere benytter sig af denne mulighed, hvorfor forhandlere, som modtager smartkuponer, også sælger flere aviser og dermed tjener flere penge.

Når en kunde kommer og vil indløse en smartkupon, er det vigtigt at se, om det er en hverdags- eller weekend-smartkupon, da det har betydning for den værdi, smartkuponen har. Avisens almindelige stregkode scannes ind, og derefter scannes smartkuponens stregkode, hvilket gør, at avisen bliver slået ind til 0 kr.

Som forhandler vil du, når du sender modtagne smartkuponer retur til Bladkompagniet, få godtgjort de aviser, som du har udleveret uden betaling – hvilket vil sige, at du får tilbagebetalt avisens indkøbspris.

Hvad skal du gøre for, at modtage smartkuponer?

Det er meget simpelt. Det eneste du skal gøre er, at kontakte Bladkompagniet på +45 4451 7451 og bestille returkuverter.

I disse returkuverter sender du smartkuponer, som kunderne har indløst tilbage sammen med retur-aviserne hver måned. På forsiden skriver du, hvilke det drejer sig om og hvor mange. Herefter vil du få tilbagebetalt avisens indkøbspris.

Til toppen

Ny forhandler

Alt, hvad du har brug for at vide, hvis du er ny forhandler af aviser.

Hvordan bliver jeg forhandler af aviser?

Halvanden måned før den forventede opstart, skal du besøge bufn.dk, og registreringsformularerne skal downloades, udfyldes, underskrives og indsendes til videre bearbejdning (samme registreringsformular kan desuden findes i boksen til højre på denne side).

Vær opmærksom på, at krydse af om du skal være helårs-, sommer- eller weekendforhandler. Vil du hver uge slippe for besværet med at skulle betale regningen og i stedet bruge PBS-overførsel, skal du udfylde feltet med kontonummer i bank og skrive under.

Som ny forhandler skal der stilles en bankgaranti udregnet efter dit forventede salg. Derfor skal du også udfylde en bestillingsseddel på de dagblade, du ønsker at forhandle samt det antal, du ønsker at starte med. Husk at angive butikkens startdato.

Bladkompagniet vil regne ud, hvad der skal stilles i bankgaranti ud fra dine bestillinger. Dette krav fra Bladkompagniet er det vigtigt hurtigt at få ekspederet videre til dit pengeinstitut, så din første avisleverance er klar til tiden.

Hvordan leveres, returneres og faktureres aviserne?
Det er Bladkompagniet, som varetager alle tre ovenstående funktioner. Der er således én vognmand, der leverer alle aviserne fra alle bladhuse (dog visse lokalaviser undtaget) på din adresse hver morgen inden åbningstid. Samme vognmand henter de aviser, du ikke har solgt, to gange om ugen.

Fredag hentes de pakkede retur-aviser fra mandag til torsdag – og tirsdag i den efterfølgende uge hentes de ikke solgte aviser fra fredag, lørdag og søndag. Bundterne pakkes på max. 35 cm, krydsbindes og påsættes fortrykt labels fra Bladkompaniet med aviskontonummer og bundtnummer.

Berlingske Forhandlerservice
Telefonnummer +45 3375 3700 kan du med fordel bruge ved ændringer i leveringen af Berlingske Medias medier; BT, Berlingske. Weekendavisen og Kids News.

Vores løssalgskonsulenter er uddannet til at maksimere netop dit salg af aviser med moderne stativer både til plakater udenfor, og til aviserne inde i butikken.

Brug BFN ved ferier, sæsonstart og ejerskifteændringer i åbningsforhold
BFN giver din besked videre til alle udgivere af dagblade, ugeblade og magasiner. Kan bruges, når din butik holder ferielukket, ved ændrede åbningsdage, helligdagsåbent etc.
BFN kan kontaktes på +45 4362 6010.

Bladkompagniets Forhandlerservice
Har du spørgsmål til din faktura fra Bladkompagniet skal du kontakte Bladkompagniets forhandlerservice på +45 4451 7451. Det er også dem, der kan hjælpe dig ved generelle leveringsproblemer, hvis du skal bestille returlabels og ved aftale af sikre leveringssteder.

Til toppen