BTMX PartnerLab og Carlsberg lancerer historisk kampagne


Fredag d. 15. september får en storstilet kampagne premiere i BT, MX og Berlingske. I anledning af en ny øl, ‘Carlsberg 1883’, har Carlsberg valgt at samarbejde med BTMX PartnerLab om at skabe et univers, der fortæller den fascinerende historiske baggrund for den moderne øls tilblivelse.

Den nye øl, ’Carlsberg 1883’, er brygget med gær fra en 133 år gammel flaske, der blev fundet i 2008, da man ryddede op i Carlsbergs kældre. Gæren er et eksemplar af verdens første rendyrkede gær, der blev isoleret af videnskabsmanden Emil Chr. Hansen på Carlsberg i 1883, og som siden forbedrede ølproduktionen i alle verdens bryggerier.

”Carlsberg 1883’ er mere end blot en øl, der smager så tæt på som muligt, som øl smagte i 1883. Den er også med til at sætte Carlsberg i den rette historiske sammenhæng – som bryggeriet, der stod fadder til den moderne øl. Og det er den historie, vi gerne vil fortælle,” siger Jeppe Boel, Marketing Manager i Carlsberg Danmark.

Samarbejdet mellem Carlsberg og BTMX PartnerLab er mundet ud i en omfattende fortælling om tilblivelsen af den moderne øl. I centrum for kampagnen er featuresitet ’En vild historie om øl’. Det fortæller Thomas Riis Paulsen, Head of Native hos BTMX PartnerLab:

”Samarbejdet med Carlsberg er resulteret i en helt unik nativekampagne, hvor vi på en række platforme får fortalt historien bag den nye øl, Carlsberg 1883. På featuresitet vil læseren gennem lyd, video, tekst og bille-der blive ført igennem den fascinerende fortælling med rig mulighed for fordybelse undervejs,” siger Thomas Riis Paulsen.

Lanceringen af Carlsberg 1883 er planlagt i tæt samarbejde med Carlsbergs mediebureau PHD:

”Fra et medieperspektiv er dette samarbejde med til at fuldende vores lanceringskampagne for Carlsberg 1883, som rulles ud på en bred pallette af medier i efteråret. En så lang og spændende historie kan ikke for-tælles kun gennem traditionelle spots i f.eks. TV og biograf. Derfor giver samarbejdet med BTMX forbruge-ren mulighed for at fordybe sig på en ny og anderledes måde i den spændende fortælling om Carlsberg 1883 og tilblivelsen af den moderne øl generelt,” fortæller Nicolai Bertramsen, Account Director hos PHD.

Det er ikke kun på featuresitet, man kan møde fortællingen om Carlsberg. Over de næste uger vil læsere af Berlingske, BT og MX møde historien i både printavisen og på nettet gennem tillæg, skæve formater og for-skellige onlineaktiviteter.

Den nye øl ’Carlsberg 1883’ bliver lanceret netop nu for at fejre Carlsberg 170 års jubilæum. Carlsberg har brygget øl til danskerne siden 1847.

Se featuresiderne her: