Berlingske opruster digitalt

Som led i Berlingske Medias superbrand-strategi integreres Business.dk og AOK i løbet af nogle måneder på Berlingske.dk. Der vil derudover blive investeret heftigt i den digitale udvikling af  Berlingske Business, og Berlingskes samlede digitale univers vil blive løftet af et redesign.

Berlingske Media har siden 2015 forfulgt en superbrand-strategi med fuldt fokus på virksomhedens hovedbrands; Berlingske, BTMX og Weekendavisen.

Som led i den strategi bliver Business.dk nu integreret på Berlingske.dk med den målsætning at styrke Berlingskes samlede brand og Berlingske Business’ position på markedet.

Business.dk har været en frontløber i Berlingskes digitale transformation og står i dag langt stærkere end tidligere. Indholdet er mærkbart forbedret med fokus på klare styrkeområder, trafikken er steget betydeligt, og markedspositionen er styrket.

“De positive erfaringer fra Business.dk skal nu komme hele Berlingske-brandet til gode. Business er en afgørende del af Berlingske. Ved i langt højere grad at bruge Berlingske.dk-forsiden som en effektiv indgang til Berlingske Business, kan også Berlingske Business komme til at stå betydeligt stærkere,” siger Tom Jensen, chefredaktør på Berlingske.

Integrationen vil blive fulgt op af investeringer, så Berlingskes mange erhvervsinteresserede læsere, abonnenter og annoncører vil få adgang til et stærkere og endnu mere fokuseret business-univers med det samme niveau af dedikerede kræfter til business-dækningen som i dag.

“De høje digitale ambitioner, vi har lagt for Berlingske Business, er usvækkede. Frem mod starten af 2018 vil vi derfor lancere markante nye initiativer i regi af Berlingske Business på nettet. Initiativer, som vi fortæller mere konkret om, når vi kommer nærmere lanceringstidspunktet,” siger Berlingskes erhvervsredaktør, Peter Suppli Benson.

Udover Business.dk integreres også Berlingskes cityguide AOK på hovedsitet Berlingske.dk. I forbindelse med dette udvikles Berlingske AOK indholdsmæssigt til at være en hjørnesten i Berlingskes dækning af landets hovedstad.

Som en del af det samlede projekt, der forventes gennemført i foråret 2018, vil det samlede digitale Berlingske-univers blive nyudviklet og redesignet. Målet er at skabe en endnu bedre brugeroplevelse med særligt fokus på Berlingskes betalte kvalitetsindhold til de digitale abonnenter, som i disse måneder vokser betydeligt i antal.