Berlingske Media melder sig som køber af et privatiseret TV 2

Berlingske Media har ambitioner om af vokse i de kommende år – en vækst baseret på kvalitetsindhold og de stærke publicistiske traditioner, der altid har kendetegnet virksomheden.

“Derfor er det også et helt naturligt skridt, at Berlingske nu melder sig som en interesseret køber af TV 2, hvis regeringen som forventet beslutter at sælge tv-stationen,” siger Mette Maix, CEO i Berlingske Media.

Et salg er først og fremmest en politisk beslutning – men Berlingske Media er af den opfattelse, at det er sundt for det danske mediemarked, at staten ikke står bag begge de største danske tv-stationer. Det afgørende for os – og danskerne – er, at TV2 fortsat kan bestå som en stærk tv-station, der leverer dansk kvalitet. Det kan Berlingske Media garantere.

Der sker meget store ændringer i mediebranchen i disse år, og TV 2 har brug for en aktiv ejer. En ejer, der kan agere hurtigt, og som har viljen og økonomien til at foretage de nødvendige investeringer, så TV 2 kan udvikle sig og klare sig i konkurrencen. Det krav kan Berlingske Media imødekomme. I kraft af en stærk tradition for at producere indhold, en udvikling fokuseret på fremtiden og en ejer, som både har penge og vilje til at sikre innovation og udvikling.

“I Berlingske Media har vi vist, at vi kan tjene penge og tilpasse os en digital tid med nye forbrugsmønstre og ydelser uden at gå på kompromis med kvalitet. Vi arbejder i et stærkt konkurrencepræget marked og har en ejer med international styrke, så faktisk har jeg svært ved at se nogen, der er bedre rustet til at drive TV 2 i fremtiden og sikre danskerne godt indhold end netop Berlingske Media,” siger Mette Maix.

Berlingske Media ønsker at sikre TV 2 som danskernes foretrukne tv-station og ser ingen problemer i, at TV 2 også fortsat får public service opgaver som f.eks. en stærk nyhedsdækning og krav til mængden af dansk indhold.

“TV 2 er i dag en stærk og veldrevet virksomhed. Det vil vi sikre også fortsat er situationen, og det kan kun ske med stærkt indhold. Vi har i dag fire stærke kvalitetsaviser og har med succes også skabt Radio24syv som en public service taleradio. De erfaringer vil Berlingske Media udnytte til at fastholde og styrke et privatiseret TV 2 som et af Danmarks mest populære medier og en kvalificeret konkurrent til DR”, siger Mette Maix.

 

Yderligere information:

Mette Maix, koncernchef, Berlingske Media – tlf. 51 90 06 30

Kim Graven-Nielsen, bestyrelsesformand – tlf. 2715 80 00