Berlingske henter ny redaktør til ny digital enhed

Berlingske har ansat Christina Andreasen som redaktør for en ny digital redaktion, der får til opgave at udvikle Berlinges digitale formater, fortælleformer og indsats på sociale medier.

Christina Andreasen (31) kommer fra en stilling som digital redaktør hos Egmont Publishing, hvor hun har haft ansvar for den digitale udvikling af mediehusets magasinudgivelser.

“Christina Andreasen er en af landets dygtigste digitale redaktører med et meget klart fokus på digital udvikling af kvalitetsjournalistik, nye fortælleformer og formater samt en dyb indsigt i sociale medier og journalistisk digital gennemslagskraft,” siger Tom Jensen, Berlingskes ansvarshavende chefredaktør.

Christina Andreasen sidder desuden i bestyrelsen for Danish Online News Association (DONA). Hun har tidligere arbejdet som Social Media Manager på Berlingske Business, været digital marketingansvarlig for Turners tv-kanaler i Norden (CNN, Cartoon Network osv.) samt været journalist og tilrettelægger på DR.

Christina Andreasen er uddannet cand.scient.pol fra Københavns Universitet og har en tillægsuddannelse i journalistik fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Christina Andreasen begynder på Berlingske den 1. november og skal som det første være med til at sammensætte den nye redaktion.