Berlingske ændrer på sine web abonnementer og satser stærkt på business.dk


Stærke trafiktal og en voksende villighed blandt brugerne til at betale for digitalt indhold er baggrunden for en skærpet kommerciel online

I løbet af i dag indføres der nye web abonnementer på Berlingske. Baggrunden er blandt andet en støt stigning i trafiktallene hos både berlingske.dk og business.dk.

“Det seneste år har berlingske.dk og business.dk haft fremgang med en massiv vækst i antallet af unikke brugere og sidevisninger – især på de mobile platforme. Den stigende efterspørgsel og øgede betalingsvillighed for digitalt indhold på nettet har samtidig medført øgede markedsandele for business.dk, hvilket bl.a. er baggrunden for, at vi nu tilpasser vores digitale udbud og øger indsatsen på erhvervsområdet, fortæller René Brøchner, kommerciel direktør.

Redaktionel udvikling giver pote
I løbet af efteråret blev en en række nye elementer føjet til business.dk, herunder blandt andet fire nye tiltag. Super 30, en intens dækning af de 30 vigtigste danske og internationale virksomheder og erhvervspersoner. New Economy, markedets dybeste og mest intense dækning af startups, disruption, rammevilkår. Dine Penge, intens dækning af privatøkonomi. Karriere, om hvordan du får succes.

Desuden indførtes intens live investor-dækning, hvor Business følger børsmarkederne og de vigtigste erhvervshistorier live og giver den hurtigste og mest opdaterede dækning i løbet af dagen. Business-podcast giver brugeren gode historier, der kan lyttes til på farten. I løbet af 2017 vil endnu flere tiltag se dagens lys.

“Brugerne har taget særdeles godt imod de nye produkter, og vi kan se, at der er en omfattende og øget villighed til at betale for særligt Business-indholdet. Vores digitale salg udgør nu næsten 50% af det samlede salg, hvorfor vi vurderer, at tiden er moden til, at vi introducerer et eget abonnement for Business og samtidig hæver priserne,” siger René Brøchner.

I den forbindelse ændres også abonnementet på berlingske.dk. I den nye web abonnementsmodel bliver der mulighed for at tegne et separat abonnement på enten berlingske.dk eller business.dk til en pris på 99 kr. pr. måned. Ønskes begge web-abonnementer, tilbydes det til en samlet pris på 148 kr. pr. måned.

“Vi har en klar fornemmelse af, at vi på nuværende tidspunkt rammer brugernes behov med vores produkter. Vi er dog bevidste omkring, at dette kan ændre sig i takt med at brugernes adfærd på nettet ændrer sig, hvorfor vi løbende arbejder på at forbedre og udvide vores indhold. Vores forventning til den nye model er en fordobling af digitale abonnementer inden udgangen af 2017, siger Rene Brøchner.

Fakta
Business.dk havde i januar 2017 besøg af 1.099.365 unikke brugere.
Business.dk har siden oplevet en stigning på 69% sammenlignet med januar 2016.
Antallet af unikke brugere er på et år steget med 35% på computer og 113% på mobil.