Case:

CBRE



CBRE er en international ejendomsvirksomhed, og verdens største inden for erhvervsejendomme og ydelser til ejere, investorer og brugere. Derfor handler deres kommunikation om erhvervsejendomme - og et ønske  om at formidle ejendommene til potentielle lejere.

Mange af Berlingskes brugere er optagede af byudviklingen i København. Så da CBRE skulle gøre potentielle lejere interesseret i en kommende kontorbygning i Carlsberg Byen, var det oplagt at benytte Native Advertising til at fortælle historien om bygningens forvandling til Berlingskes læsere.

Brief fra kunde


Formål

At gøre potentielle lejere opmærksomme på mulighederne for kontorer i Carlsberg Byen.

Vinkel

At fortælle om ejendomsprojektet og omgivelserne omkring Rød Lagerbygning gennem blandt andet arkitektens øjne.

Formål

At gøre potentielle lejere opmærksomme på mulighederne for kontorer i Carlsberg Byen.

Vinkel

At fortælle om ejendomsprojektet og omgivelserne omkring Rød Lagerbygning gennem blandt andet arkitektens øjne.

Hvorfor er native godt til netop denne kunde?

Native Advertising er især godt til mere langsigtede marketing strategier. Det skyldes, at du med Native Advertising producerer indhold, som folk bruger tid med. Du kan med andre ord nå at sige langt mere i en artikel, end du kan i en banner-annonce.

Rød Lagerbygning, som CBREs native-artikel handler om, bliver først færdig i 2021. Derfor er det ikke lige nu, at de forventer at eventuelle lejere flytter ind. Derfor er native et godt middel for dem til, at:

  • Skabe awareness og branding omkring både CBRE og selve bygningen i Carlsberg Byen
  • Være top of mind hos potentielle lejere
  • Være en del af en ofte længere beslutningsproces omkring evt. kontorflytning eller indflytning

Produktion af indhold


Skal denne ejendom skabe rammerne for din virksomhed?

I en aftale mellem om produktion af Native Advertising indgår altid antal enheder, publiceringsmedie og det antal ønskede læsninger kampagnen skal have. Dette er rammerne for CBRE kampagnen:

  • Èn artikel på berlingske.dk. Artiklen er layoutet i et specialdesignet website, som kan ses herunder.
  • Der er i aftalen garanti for 2.000 læsninger på Berlingske. dk

Garanterede læsninger og indhold

Hvad bestod native kampagnen af?

Hvad bestod indholdet af?

Ovenstående er overskriften på artiklen, og historien er sammensat af følgende elementer:

  • Fokus på håndværk gennem direktøren i arkitektvirksomheden, som skal opføre bygningen
  • Fokus på den nye bydel og dens fordele gennem direktøren i Revco, som er udvikler i projektet
  • Fakta om Carlsberg Byen som bydel


Carlsberg Byen: En bydel der lever døgnet rundt

Skal denne ejendom skabe rammerne for din virksomhed?

I en aftale om produktion af Native Advertising indgår altid antal enheder, publiceringsmedie og det antal ønskede læsninger kampagnen skal have. Dette er rammerne for CBRE kampagne:

  • Èn artikel på berlingske.dk. Artiklen er layoutet i et specialdesignet website, som kan ses herunder.
  • Der er i aftalen garanti for 2.000 læsninger på Berlingske. dk

Garanterede læsninger og indhold

Hvad bestod indholdet af?

Hvad bestod native kampagnen af?

Ovenstående er overskriften på artiklen, og historien er sammensat af følgende elementer:

  • Fokus på håndværk gennem direktøren i arkitektvirksomheden, som skal opføre bygningen
  • Fokus på den nye bydel og dens fordele gennem direktøren i Revco, som er udvikler på projektet
  • Fakta om Carlsberg Byen som bydel


Carlsberg Byen: En bydel der lever døgnet rundt

i67wUR-macbook-free-png.png
Picture 2020-03-30 kl. 12.18.56.jpg
Apple-iPhone-XS-715x1090.png

2.266

Unikke læsninger


Så mange har læst artiklen - og den har således overperformet i forhold til det antal læsninger, som var aftalen med kunden.


00:05:07

Gns. læsetid


Den gns. læsetid af artiklerne er langt over benchmark for berlingske.dk, som almindeligvis er på 02:45 min. og dermed hele 46% over benchmark.


55

Klik på links


Så mange læsere af artiklerne har klikket sig videre til CBREs hjemmeside.

Resultater fra CBRE


2.266

Unikke læsninger


Så mange har læst artiklen - og den har således overperformet i forhold til det antal læsninger, som var aftalen med kunden.


00:05:07

Gns. læsetid


Den gns. læsetid af artiklerne er langt over benchmark for berlingske.dk, som almindeligvis er på 02:45 min. og dermed hele 46% over benchmark.


55

Klik på links


Så mange læsere af artiklerne har klikket sig videre til CBREs hjemmeside.

Resultater fra CBRE


Optimering & afrapportering

I en native aftale ligger der ofte en aftale om, hvor mange læsere indholdet skal have. Det er vores opgave at sørge for, at indholdet performer som aftalt. Derfor optimerer vi løbende på overskrift og billede på forsiden af berlingske.dk, for at sikre at brugerne klikker sig videre til native-indholdet.

Når kampagneperioden er slut, så evaluerer vi og afleverer en rapport, som fortæller, hvor godt kampagnen har performet. Gode kampagner kan sagtens få flere læsere end det aftalte.  Rapporten indeholder en række forskellige tal på parametre som fx læsninger, læsetid og klik på links fra artiklen over til kundens side.  

Tallene afspejler ikke kun brugernes interesse for indholdet, men kan også afspejle fx indholdets længde.




Hvad kan du få for pengene?


Budgetter til digitalt native-kampagne

Budgettet bliver sammensat efter kundens ønske; Hvor mange antal læsninger ønskes der, antal af artikler, video etc. og selvfølgelig hvilket eller hvilke medier indholdet skal eksponeres på. Priserne er faste pr. læsning på hvert medie og afhænger blandt andet af antallet af brugere på det pågældende medie. Native-indhold kan justeres og dermed kan det samme indhold publiceres på flere forskellige medier for en bredere målgruppe.


Nedenstående budgetter svarer til, hvad en lignende kampagne som CBREs ville koste på de forskellige medier digitalt.

Antal artikler

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Garanterede antal eksponeringer

Pris

1





2.000

53.000



1





2.000

27.000


1





2.000

31.000




Berlingske_primaer_logo_sort_rgb.png
euroinvestor_logo_sort_rgb.png
BT_100_mm_rgb.png

Antal artikler

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Garanterede antal eksponeringer

Pris

Antal artikler

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Pris

Budgetter til digital native-kampagne

Budgettet bliver sammensat efter kundens ønske; Hvor mange antal læsninger ønskes der, antal af artikler, video etc. og selvfølgelig hvilket eller hvilke medier det indholdet skal eksponeres på. Priserne er faste pr. læsning på det hvert medie og afhænger blandt andet af antallet af brugere på det pågældende medie. Native-indhold kan justeres og dermed kan det samme indhold publiceres på flere forskellige medier for en bredere målgruppe.

Nedenstående budgetter svarer til, hvad en lignende kampagne som CBREs ville koste på de forskellige medier.

Antal artikler

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Garanterede antal eksponeringer

Pris

Berlingske_primaer_logo_sort_rgb.png
euroinvestor_logo_sort_rgb.png
BT_100_mm_rgb.png

Antal artikler

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Garanterede antal eksponeringer

Pris

Antal artikler 1

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Pris

Antal artikler 1

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Pris

Antal artikler 1

Produktion

Layout

Optimering

Afrapportering

Garanterede antal læsninger

Pris

2.000

53.000

2.000

27.000

2.000

31.000