CBRE er en international ejendomsvirksomhed, og verdens største inden for erhvervsejendomme og ydelser til ejere, investorer og brugere. Derfor handler deres kommunikation om erhvervsejendomme - og et ønske om at formidle ejendommene til potentielle lejere.
Mange af Berlingskes brugere er optagede af byudviklingen i København. Så da CBRE skulle gøre potentielle lejere interesseret i en kommende kontorbygning i Carlsberg Byen, var det oplagt at benytte Native Advertising til at fortælle historien om bygningens forvandling til Berlingskes læsere.
At gøre potentielle lejere opmærksomme på mulighederne for kontorer i Carlsberg Byen.
At fortælle om ejendomsprojektet og omgivelserne omkring Rød Lagerbygning gennem blandt andet arkitektens øjne.
At gøre potentielle lejere opmærksomme på mulighederne for kontorer i Carlsberg Byen.
At fortælle om ejendomsprojektet og omgivelserne omkring Rød Lagerbygning gennem blandt andet arkitektens øjne.
Native Advertising er især godt til mere langsigtede marketing strategier. Det skyldes, at du med Native Advertising producerer indhold, som folk bruger tid med. Du kan med andre ord nå at sige langt mere i en artikel, end du kan i en banner-annonce.
Rød Lagerbygning, som CBREs native-artikel handler om, bliver først færdig i 2021. Derfor er det ikke lige nu, at de forventer at eventuelle lejere flytter ind. Derfor er native et godt middel for dem til, at:
I en aftale mellem om produktion af Native Advertising indgår altid antal enheder, publiceringsmedie og det antal ønskede læsninger kampagnen skal have. Dette er rammerne for CBRE kampagnen:
Ovenstående er overskriften på artiklen, og historien er sammensat af følgende elementer:
I en aftale om produktion af Native Advertising indgår altid antal enheder, publiceringsmedie og det antal ønskede læsninger kampagnen skal have. Dette er rammerne for CBRE kampagne:
Ovenstående er overskriften på artiklen, og historien er sammensat af følgende elementer:
Så mange har læst artiklen - og den har således overperformet i forhold til det antal læsninger, som var aftalen med kunden.
Den gns. læsetid af artiklerne er langt over benchmark for berlingske.dk, som almindeligvis er på 02:45 min. og dermed hele 46% over benchmark.
Så mange læsere af artiklerne har klikket sig videre til CBREs hjemmeside.
Så mange har læst artiklen - og den har således overperformet i forhold til det antal læsninger, som var aftalen med kunden.
Den gns. læsetid af artiklerne er langt over benchmark for berlingske.dk, som almindeligvis er på 02:45 min. og dermed hele 46% over benchmark.
Så mange læsere af artiklerne har klikket sig videre til CBREs hjemmeside.
I en native aftale ligger der ofte en aftale om, hvor mange læsere indholdet skal have. Det er vores opgave at sørge for, at indholdet performer som aftalt. Derfor optimerer vi løbende på overskrift og billede på forsiden af berlingske.dk, for at sikre at brugerne klikker sig videre til native-indholdet.
Når kampagneperioden er slut, så evaluerer vi og afleverer en rapport, som fortæller, hvor godt kampagnen har performet. Gode kampagner kan sagtens få flere læsere end det aftalte. Rapporten indeholder en række forskellige tal på parametre som fx læsninger, læsetid og klik på links fra artiklen over til kundens side.
Tallene afspejler ikke kun brugernes interesse for indholdet, men kan også afspejle fx indholdets længde.
Budgettet bliver sammensat efter kundens ønske; Hvor mange antal læsninger ønskes der, antal af artikler, video etc. og selvfølgelig hvilket eller hvilke medier indholdet skal eksponeres på. Priserne er faste pr. læsning på hvert medie og afhænger blandt andet af antallet af brugere på det pågældende medie. Native-indhold kan justeres og dermed kan det samme indhold publiceres på flere forskellige medier for en bredere målgruppe.
Nedenstående budgetter svarer til, hvad en lignende kampagne som CBREs ville koste på de forskellige medier digitalt.
Antal artikler
Produktion
Layout
Optimering
Afrapportering
Garanterede antal læsninger
Garanterede antal eksponeringer
Pris
1
2.000
53.000
1
2.000
27.000
1
2.000
31.000
Antal artikler
Produktion
Layout
Optimering
Afrapportering
Garanterede antal læsninger
Garanterede antal eksponeringer
Pris
Antal artikler
Produktion
Layout
Optimering
Afrapportering
Garanterede antal læsninger
Pris
Budgettet bliver sammensat efter kundens ønske; Hvor mange antal læsninger ønskes der, antal af artikler, video etc. og selvfølgelig hvilket eller hvilke medier det indholdet skal eksponeres på. Priserne er faste pr. læsning på det hvert medie og afhænger blandt andet af antallet af brugere på det pågældende medie. Native-indhold kan justeres og dermed kan det samme indhold publiceres på flere forskellige medier for en bredere målgruppe.
Nedenstående budgetter svarer til, hvad en lignende kampagne som CBREs ville koste på de forskellige medier.
Antal artikler
Produktion
Layout
Optimering
Afrapportering
Garanterede antal læsninger
Garanterede antal eksponeringer
Pris
Antal artikler
Produktion
Layout
Optimering
Afrapportering
Garanterede antal læsninger
Garanterede antal eksponeringer
Pris
Antal artikler 1
Produktion
Layout
Optimering
Afrapportering
Garanterede antal læsninger
Pris
Antal artikler 1
Produktion
Layout
Optimering
Afrapportering
Garanterede antal læsninger
Pris
Antal artikler 1
Produktion
Layout
Optimering
Afrapportering
Garanterede antal læsninger
Pris
2.000
53.000
2.000
27.000
2.000
31.000