Hvad betyder native advertising?

4.338 timer sammen med potentielle købere,
hvis du spørger BMW

FORMÅL

BMW sælger i dag både hybrid- og elbiler og har stort fokus på at udvikle alle led i fremtidens produktion.

Kampagnen skulle være med til at ændre markedets opfattelse af BMW som en eksklusiv benzinsluger og gøre BMW top-of-mind hos kunder af hybrid- og elbiler.

Det nye BMW blev præsenteret gennem både personlige og produktorienterede fortællinger om BMW's hybrid- og elbiler.

Vehicle, Font

FORMÅL

BMW sælger i dag både hybrid- og elbiler og har stort fokus på at udvikle alle led i fremtidens produktion.

Kampagnen skulle være med til at ændre markedets opfattelse af BMW som en eksklusiv benzinsluger og gøre BMW top-of-mind hos kunder af hybrid- og elbiler.

Det nye BMW blev præsenteret gennem både personlige og produktorienterede fortællinger om BMW's hybrid- og elbiler.

EKSEKVERING

Artiklerne blev præsenteret på et specialdesignet website og blev eksponeret på berlingske.dk og bt.dk.

Der blev desuden indrykket en helsidesannonce i Berlingske og delt ét opslag på B.T. og Berlingskes Facebooksider, hvor eksperter forklarede om deres forhold til hybrid- og elbiler - samt hvordan og hvilke biler, der findes indenfor kategorien.

Vehicle, Font

EKSEKVERING

Artiklerne blev præsenteret på et specialdesignet website og blev eksponeret på berlingske.dk og bt.dk.

Der blev desuden indrykket en helsidesannonce i Berlingske og delt ét opslag på B.T. og Berlingskes Facebooksider, hvor eksperter forklarede om deres forhold til hybrid- og elbiler - samt hvordan og hvilke biler, der findes indenfor kategorien.

RESULTAT

Der blev i alt brugt 4.338 timer på at læse artiklerne fra kampagnen og den gns. læsetid var tre minutter og 40 sekunder. Derudover generede artiklerne 877 klik til BMW's hjemmeside.

Efter endt kampagne blev der udarbejdet en analyse af kampagnens resultater. I denne kunne det konkluderes, at Native Advertising har virket for BMW.

Kampagnen har skabt interesse blandt en attraktiv målgruppe, der er kendetegnet ved blandt andet i højere grad at være in-market.

Kampagnen har derudover haft en signifikant positiv indflydelse på den eksponerede gruppes overvejelser omkring en prøvetur med BMW.



In market
 
(SPM: Overvejer du at købe en ny bil inden for de næste seks mdr?)
Steg fra 15% til 20% 

Top of mind 
(SPM: Hvilke eksklusive bilmærker kender du, eller har du hørt om?)
Personer der har BMW som top of mind steg fra 8% til 12% 

In mind 
(SPM: Hvilke eksklusive bilmærker har du hørt om, eller kender du?)
Steg fra 31% til 44% 

Overvejelse 
(SPM: Hvilke bilmærker vil du overveje en prøvetur hos?)
Signifikant flere overvejer en prøvetur med en BMW, hvis de var i markedet for en ny bil. Det steg fra 13% til 22%

*Analysen blev lavet ved at spørge de personer, som havde læst/set kampagnens indhold, og herefter blev resultaterne sammenlignet med en kontrolgruppe af ikke-eksponerede personer. Der var 200 respondenter i kontrolgruppen, og 169 af disse var eksponerede for kampagnen.

RESULTAT

Der blev i alt brugt 4.338 timer på at læse artiklerne fra kampagnen og den gns. læsetid var tre minutter og 40 sekunder. Derudover generede artiklerne 877 klik til BMW's hjemmeside.

Efter endt kampagne blev der udarbejdet en analyse af kampagnens resultater. I denne kunne det konkluderes, at Native Advertising har virket for BMW.

Kampagnen har skabt interesse blandt en attraktiv målgruppe, der er kendetegnet ved blandt andet i højere grad at være in-market.

Kampagnen har derudover haft en signifikant positiv indflydelse på den eksponerede gruppes overvejelser omkring en prøvetur med BMW.



In market 
(SPM: Overvejer du at købe en ny bil inden for de næste seks mdr?)
Steg fra 15% til 20% 

Top of mind 
(SPM: Hvilke eksklusive bilmærker kender du, eller har du hørt om?)
Personer der har BMW som top of mind steg fra 8% til 12% 

In mind 
(SPM: Hvilke eksklusive bilmærker har du hørt om, eller kender du?)
Steg fra 31% til 44% 

Overvejelse 
(SPM: Hvilke bilmærker vil du overveje en prøvetur hos?)
Signifikant flere overvejer en prøvetur med en BMW, hvis de var i markedet for en ny bil. Det steg fra 13% til 22%

*Analysen blev lavet ved at spørge de personer, som havde læst/set kampagnens indhold, og herefter blev resultaterne sammenlignet med en kontrolgruppe af ikke-eksponerede personer. Der var 200 respondenter i kontrolgruppen, og 169 af disse var eksponerede for kampagnen.

Resultater fra BMW's kampagne

4.338
Timer

00:03:40
Gns. læsetid

877
Klik på links

Sammenlagt har brugerne brugt et halvt år på indhold fra BMW over en kampagneperiode på 21 dage.

Så mange læsere af artiklerne har klikket sig videre til BMW's hjemmeside fra både berlingske.dk og bt.dk

Så lang tid valgte brugerne i gennemsnit at engagere sig i at læse indholdet fra BMW på tværs af Berlingske og B.T.

Resultater fra BMW's kampagne

4.338
timer

00:03:40
gns. læsetid

877
klik på links

Sammenlagt har brugerne brugt et halvt år på indhold fra BMW over en kampagneperiode på 21 dage.

Så mange læsere af artiklerne har klikket sig videre til BMW's hjemmeside fra både berlingske.dk og bt.dk

Så lang tid valgte brugerne i gennemsnit at engagere sig i at læse indholdet fra BMW på tværs af Berlingske og B.T.

Resultater fra BMW's kampagne

4.338
Timer

00:03:40
Gns. læsetid

877
Klik på links

Sammenlagt har brugerne brugt et halvt år på indhold fra BMW over en kampagneperiode på 21 dage.

Så mange læsere af artiklerne har klikket sig videre til BMW's hjemmeside fra både berlingske.dk og bt.dk

Så lang tid valgte brugerne i gennemsnit at engagere sig i at læse indholdet fra BMW på tværs af Berlingske og B.T.

Må vi byde på en kop kaffe?

Book et uforpligtende inspirationsmøde og bliv klogere på dine muligheder.

Skriv til os på meet@berlingskemedia.dk

Må vi byde på en kop kaffe?

Book et uforpligtende inspirationsmøde og bliv klogere på dine muligheder.