Hele Danmarks BT

BT_LogoPayoff

BT lancerer sin første kampagne, som bruger avisens nye payoff: Hele Danmarks BT.

BT er i kontakt med flere danskere end nogensinde før. Alene på bt.dk havde avisen mere end 2,3 millioner læsere i august. Det kan lade sig gøre, fordi BT gør en dyd ud af at skrive om det, der interesserer danskerne – lige fra X Factor til integration.

“Vi giver vores mange læsere på print, web og mobil nyheder om alt det, der er vigtigt i deres liv, og vi skriver, så de kan forstå det. BT er ikke lektier, men noget, man læser af lyst. Det er det, vi gerne vil fortælle danskerne”, siger ansvarshavende chefredaktør Olav Skaaning Andersen.

Derfor har BT sammen med reklamebureauet Wichmann/Schmidt efter et grundigt analysearbejde skabt en ny kommunikationsplatform, som skal henvende sig til den meget brede målgruppe, som BT appellerer til.

“Udfordringen var, at vi skulle kommunikere til to meget forskellige målgrupper – de trofaste læsere, som abonnerer på BT eller køber avisen i løssalg, og det meget store antal danskere, som læser BT digitalt”, fortæller BTs marketingchef Peter Dorn-Jensen.

BT og Wichmann/Schmidt valgte derfor ikke at tale om avisen BT eller netmediet BT, men i stedet om, hvad BT er som brand og kan på tværs af platforme. Nemlig levere afslørende, relevante og underholdende nyheder til danskerne.

“Vi fokuserer benhårdt på kerneproduktet – journalistikken. Her ønsker vi at vise BTs unikke sammensætning af stofområder – traditionelle stofområder som politik, debat og sport blandet med motion, sex & samliv og meget mere. BT skriver i øjenhøjde og altid med mennesket i fokus, hvilket også er grunden til, at vi fokuserer meget på de mennesker, der skriver til hele Danmark, hver dag og sørger for, at vi alle altid er opdateret og godt underholdt”, forklarer Peter Dorn-Jensen.

Den første kampagne, som tager udgangspunkt i den nye kommunikationsplatform, lanceres i dag den 5. September. Filmene er produceret af Bacon med Adam Bonke som instruktør.