Handelsbetingelser for Sweetdeal

Logo med slogan

Nærværende handelsbetingelser finder anvendelse på varer købt fra www.sweetdeal.dk, herunder AOKPremium, der ejes af Berlingske Media (Pilestræde 34, 1147 København K, CVR: 29 20 73 13). På sweetdeal.dk kan du som kunde købe værdibeviser til varer og tjenesteydelser fra vore mange samarbejdspartnere/udbydere.

Du skal være mindst 18 år for at handle på hjemmesiderne, medmindre andet er angivet på den pågældende hjemmeside. Ved bestilling af varer på Berlingske Medias hjemmesider bekræfter du, at du er 18 år eller derover. Derudover accepterer du samtlige Berlingske Medias betingelser og politikker, herunder ophavsretlige vilkår og cookie- og privatlivspolitik.

Det er samarbejdspartneren, og ikke Sweetdeal, der leverer de varer eller tjenesteydelser, som et af Sweetdeals samarbejdspartneres udstedt værdibevis eller ordrebekræftelse (kvittering) giver adgang til. Sweetdeal er således at regne for et annoncemedie, der alene formidler kontakt mellem dig som forbruger og samarbejdspartneren/leverandøren.

Berlingske Media gør opmærksom på, at du efter reglerne i lov om betalingstjenester og elektroniske penge har indsigelsesret med henblik på at standse eller tilbageføre betalingstransaktioner.

1. Bestilling

Din bestilling foretages online via www.sweetdeal.dk og kan ikke ske ved telefonisk henvendelse.

Ved bestilling angiver du navn, adresse, e-mail og kortoplysninger, som behandles i henhold til Berlingske Medias privatlivspolitik.

Har du gennem Sweetdeal købt et værdibevis til en af vores samarbejdspartnere, vil værdibeviset, når købet er gennemført, blive sendt pr. e-mail til den e-mail-adresse, som du angiver i forbindelse med bestillingen. Afsendelsen af værdibeviset sker umiddelbart efter, at betalingen er registreret på vores konto. Værdibeviset skal udskrives og kan indløses hos den relevante samarbejdspartner. Hvis gavekortet/værdibeviset ikke er kommet inden for 2 timer, skal du rette henvendelse til Sweetdeal.dk eller til samarbejdspartnerens kundeservice pr. telefon. Husk at tjekke i mappen ”uønsket post”.

Har du gennem Sweetdeal indgået aftale med en af vores samarbejdspartnere om køb af en vare, som samarbejdspartneren skal levere til dig, modtager du pr. e-mail en ordrebekræftelse (kvittering) på, at købet af varen er gennemført. Levering af varen vil blive foretaget i overensstemmelse med, hvad der er angivet i den specifikke Sweetdeal, og hvad der fremgår af ordrebekræftelsen (kvitteringen).

Som køber er det dit ansvar at tjekke, om ordrebekræftelsen på varen eller gavekortet/værdibeviset er i overensstemmelse med det, du bestilte. Hvis ikke, skal du hurtigst muligt rette henvendelse til Sweetdeal eller samarbejdspartnerens kundeservice enten pr. e-mail eller telefon, så din ordre bliver korrekt.

På Berlingske Medias hjemmesider fremgår kontaktoplysningerne i toppen eller bunden af siden eller under linkene ”kontakt os”, ”kontakt” eller ”kundeservice”.

2 Betaling og sikkerhed

Betalingen trækkes over betalingsservice straks på dit betalingskort, når du har gennemført din bestilling. Købet af en Sweetdeal er først gennemført, hvis og når det lykkes os at registrere betalingen. Skulle betalingen ikke lykkes ved første forsøg (f.eks. fordi den angivne kortkonto ikke eksisterer, ikke har dækning, kreditkortnummeret er forkert eller kortet har nået kreditgrænsen), gennemføres købet af Sweetdealen ikke.

Priserne på Sweetdeal.dk er fastsat i overensstemmelse med samarbejdspartneren. Sweetdeal tilregner et administrationsgebyr på 1,75 % af det samlede beløb, som dækker over omkostninger til administration i form af kundeservice. Det samlede administrationsgebyr vil fremgå af prisoversigten inden endelig betaling.

Alle anførte priser er vejledende priser inkl. 25% moms, afgifter og told.

Når din betaling er gennemført, modtager du, som nævnt ovenfor, en ordrebekræftelse eller gavekort/værdibevis pr. e-mail. Denne e-mail er din kvittering og dit bevis for, at din ordre og betaling er gennemført. Det er ikke muligt at betale pr. efterkrav.

Ved betaling hos Berlingske Media, anvendes Dansk Internet Betalingssystem DIBS i forbindelse med køb af varer og betaling med kreditkort. Såvel DIBS som Berlingske Medias internethandel er godkendt og certificeret af Nets.

Du kan benytte Dankort, VISA, Visa Electron, Mastercard, American Express, JCB og Maestro.

3. Levering

Vedrører dit værdibevis en vare, gælder samarbejdspartneres leveringsbetingelser.

Er din levering forsinket eller fejlleveret, og skyldes det ikke Berlingske Media, kan vi ikke stilles til ansvar, og du skal derfor rette henvendelse til PostDanmark eller samarbejdspartneren. Du er naturligvis altid velkommen til at ringe til Berlingske Medias eller samarbejdspartnerens kundeservice og høre, om vi kan hjælpe dig.

3.1 Særligt vedr. indløsning af værdibeviser og gavekort hos samarbejdspartnere

Samarbejdspartneren kan være nødt til at begrænse adgangen til en given vare eller tjenesteydelse. Eksempelvis kan partneren øremærke en vis del af kapaciteten på et givent tidspunkt til Sweetdeal, hvorfor du som Sweetdealkunde kan opleve, at partneren melder udsolgt trods tilsyneladende ledig kapacitet. Der tages forbehold for eventuelle udsolgte datoer. Ønsker du at indløse dit værdibevis på en bestemt dato, anbefaler vi derfor, at du indløser dit værdibevis hurtigst muligt eller reserverer den pågældende dato hos samarbejdspartneren.

Alle værdibeviser er forsynet med en unik kode. Samarbejdspartneren skal bruge denne kode, når du indløser dit værdibevis. Kopiering af eller manipulering med værdibeviserne er ikke tilladt. Ved mistanke om kopiering eller manipulering forbeholder Sweetdeal sig retten til at videregive de relevante indsamlede oplysninger til den respektive samarbejdspartner.

4. Force Majeure

Hverken Berlingske Media eller samarbejdspartneren er ansvarlige for manglende opfyldelse af sine forpligtelser i henhold til aftalen, hvis den manglende opfyldelse af handlen skyldes force majeure eller tvingende omstændigheder, og parterne ikke ved aftalens underskrift burde have taget hindringen i betragtning eller senere kunne have undgået den.

5.Fortrydelsesret

Du har altid 14 dages fortrydelsesret i henhold til dansk lovgivning, når du handler på internettet. Dette gælder naturligvis også hos Sweetdeal.dk og hos vores samarbejdspartnere. Gør du brug af fortrydelsesretten er det vigtigt, at du oplyser dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer samt ordrenummer, så samarbejdspartneren/udbyderen har mulighed for at identificere dig. Du kan vælge at anvende denne standardfortrydelsesformular.

Har du købt en vare fra samarbejdspartneren, løber fortrydelsesfristen fra den dag, du modtager varen. Fortryder du dit køb, skal du inden fortrydelsesfristens udløb give samarbejdspartneren/udbyderen meddelelse om, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du skal sende din vare retur til afsenderadressen inden for 14 dage efter, du har givet meddelelse til samarbejdspartneren om, at du ønsker at udnytte fortrydelsesretten. Det er vigtigt, at du modtager en kvittering fra posthuset om, at du har tilbagesendt varen inden for de 14 dage i tilfælde af, at der opstår forsinkelser med leveringen.

Vi kontrollerer i forbindelse med fortrydelse, at returneringen lever op til betingelserne herfor, og herefter tilbagebetales værdien af det købte til dig. Værdien er den pris, du betalte for varen, inklusiv leveringsomkostninger, medmindre du har valgt en anden leveringsform end den billigste, som vi har tilbudt dig. Dette gælder, uanset om varen er faldet eller steget i pris siden din bestilling.

Det er ikke muligt at fortryde et køb, efter at et værdibevis til en tjenesteydelse er blevet indløst hos Sweetdeals samarbejdspartnere.

Tilbagebetalingen sker ved en overførsel til det betalingskort, som blev anvendt ved købet.

Ønsker du at udnytte fortrydelsesretten, betaler du selv eventuelle returneringsomkostninger.

Særligt for køb af deals, som sendes direkte fra samarbejdsparteneren.

Der gælder de samme regler for fortrydelse af en fysisk vare, som ved fortrydelses af værdibeviset. Fortrydelsesfristen løber dog først fra den dag, du modtager varen, hvis varen skal sendes direkte fra samarbejdspartneren, og ikke kræver indløsning af et værdibevis.

Du skal også sende din vare retur til afsenderadressen, inden for 14 dage efter, du har givet meddelelse til samarbejdspartneren om, at du ønsker at udnytte fortrydelsesretten. Information om samarbejdspartneren fremgår af dit værdibevis.

Er du utilfreds med samarbejdspartnerens vurdering af din reklamationssag, kan du indgive en klage til Konkurrence og Forbrugerstyrelsen, såfremt betingelserne herfor er opfyldt –
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby (www.forbrug.dk).

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive annoncørens e-mail adresse.

Værdiforringelse

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, kan det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

5.1 Særligt vedr. fortrydelse af gavekort/værdibeviser

Har du endnu ikke indløst dit værdibevis, udnytter du din 14 dages fortrydelsesret ved at give Sweetdeal.dk meddelelse herom pr. e-mail. E-mailen skal være afsendt inden for 14 dage fra du modtog værdibeviset pr. mail. Du skal desuden returnere værdibeviset pr. e-mail til [email protected] for 14 dage efter, du har givet meddelelse om, at du udnytter din fortrydelsesret. Det er vigtigt, at du gemmer den afsendte e-mail med angivelse af dato som bevis for, at du rettidigt har givet meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten og returneret værdibeviset.

Vær opmærksom på, at du ikke har fortrydelsesret ved køb af værdibeviser til bl.a. nedenstående ydelser i henhold til forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2:

  • persontransport, fx rejser med fly, bus, tog, taxi mv.
  • indkvartering, fx ophold på hotel, vandrehjem eller campingplads og leje af sommerhus,
  • pakkerejser, jf. afsnittet “Særligt om pakkerejser ved Sweetdeal Travel “
  • forplejning, fx restaurantbesøg og levering af mad (catering),
  • fritidstilbud, fx biografbesøg, teaterforestillinger, koncerter, sportsstævner mv.,

Dette er dog betinget af, at det fremgår af aftalen, hvornår (hvilken dag eller bestemt periode) den aftalte begivenhed skal finde sted. Efter benyttelse af værdibeviset på f.eks. rejsearrangørens hjemmeside eller efter fuldførelse af booking kan fortrydelsesretten heller ikke gøres gældende.

5.2 Særligt om pakkerejser ved Sweetdeal Travel

Ved pakkerejser gælder nedenstående betingelser. Ved en pakkerejse forstås en kombination af mindst to af følgende elementer, såfremt de af arrangøren udbydes samlet eller har været udbudt på forhånd og sælges samlet, og såfremt den samlede ydelse har en varighed på over 24 timer eller omfatter overnatning:

  1. Transport,
  2. indkvartering,
  3. anden turistmæssig ydelse, der ikke er direkte knyttet til transport eller indkvartering, men som udgør en væsentlig del af pakkerejsen.

Ændring og afbestilling inden afrejse

Har du booket dit ophold/rejse hos hotellet/rejsearrangøren henviser vi til hotellet/rejsearrangørens til enhver tid gældende ændrings- og afbestillingsregler.

Kundens forpligtelser

Kunden er ansvarlig for at have gyldigt pas, visum og eventuelle vaccinationer. Pas skal som udgangspunkt være gyldigt 6 måneder efter hjemkomstdato. Udenlandske statsborgere skal kontakte deres respektive ambassader, hvor de kan få oplysninger om, hvilke krav der stilles til deres lands statsborgere. Sweetdeal Travel kan ikke stilles til ansvar for omkostninger, som undladelse heraf måtte medføre for kunden. Kunden skal rette sig efter gældende ordensbestemmelser og de anvisninger, der gives af rejseledere/rejsearrangører, transportører og andre, der har forbindelse med pakkerejsens gennemførelse.

Hverken Sweetdeal Travel eller samarbejdspartnere er ansvarlig for eventuelle følger af sygdom, ulykkestilfælde og lignende under rejsen, og det påhviler kunden selv at afholde udgifter til lægehjælp, hospitalsophold, særlig hjemtransport m.v. Kunden skal holde sig orienteret hos rejsebureauets lokale repræsentant eller gennem opslag på hotellet om hjemrejsetidspunkt, herunder om eventuel ændring heraf i forhold til det på rejsebeviset anførte tidspunkt.

Møder kunden ikke rettidigt ved hjemrejsen, mister kunden retten til denne og må selv foretage hjemrejse for egen regning. Sweetdeal Travel er ligeledes uden ansvar for, om kunden, som selv sørger for transport til lufthavn ved hjemrejsen, foretager rettidigt check-in.

Kunden bærer ansvaret for, at såvel egen person som bagage er egnet til fly- eller bustransport. Det bemærkes, at gravide ikke må være passagerer i et fly, når de er i 8. eller 9. måned.

Aflysning

Sweetdeal Travel og samarbejdspartnere har ret til at ændre eller aflyse rejsen og kunderne vil blive informere uden ugrundet ophold herom.

Sweetdeal Travel forbeholder sig ret til:

  • at foretage ændringer af flyafgang eller check ind/ud på destinationen, eller uregelmæssigheder, som almindeligvis må betragtes som bagatelagtige.
  • at aflyse, hvis aflysningen skyldes, at antallet af tilmeldte til en pakkerejse er mindre end et i aftalen angivet minimum.

Rejseforsikring

Kunden skal selv tilmelde sig rejseforsikring. Sweetdeal Travel henviser vores kunder til Gouda Rejseforsikring, både til rejseforsikring og afbestillingsforsikring. Før man vælger sin rejseforsikring, bør man undersøge om man er dækket ind via sine allerede eksisterende forsikringer.

6. Henvendelser vedr. fejl, reklamationer og andet

Opstår der fejl eller problemer i forbindelse med dit køb på Sweetdeal.dk, kan du naturligvis rette henvendelse til Sweetdeal.dk eller den pågældende samarbejdspartners kundeservice, som vil være behjælpelige med at løse problemet.

Købelovens ufravigelige mangelsregler finder anvendelse ved forbrugerkøb, der er omfattet af købeloven.

Opdager du fejl ved varen, har fået leveret en forkert vare, eller viser varen sig på anden måde at være mangelfuld, skal du reklamere til samarbejdspartneren/udbyderen inden for rimelig tid. Det betyder, at du skal rette henvendelse til samarbejdspartneren/udbyderen pr. e-mail eller telefon og gøre opmærksom på problemet hurtigst muligt. Hvis fejlen ikke kan afhjælpes via e-mail eller telefon, vil du få instruktioner om andre løsningsmuligheder, som f.eks. reparation eller ombytning af varen. Efter 2 år fra modtagelse af varen gælder din reklamationsret ikke længere.

Klager over utilfredsstillende oplevelser skal rettes til samarbejdspartneren. Dog vil vi hos Sweetdeal gerne høre fra dig, hvis du har haft en sådan oplevelse hos en af vore samarbejdspartnere, så vi kan reagere på det og være behjælpelige ved en eventuel klagesag. Til brug for evaluering af vores samarbejdspartnere vil vi gerne høre om din oplevelse på [email protected]

Hverken Berlingske Media eller vores samarbejdspartnere kan gøres ansvarlige for et beløb, der er større end gavekortet/værdibevisets værdi.

6a. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til partneren der har leveret dit produkt/rejser/ ophold mv. Kontaktoplysninger er angivet på dit værdibevis, sendt til dig på email. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet via www.kfst.dk eller Forbrugerklagenævnet, Konkurrence –og Forbrugerstyrelsen. Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

7. Forældelse af gavekort og værdibeviser

Gyldighedsperioden for dit gavekort/værdibevis er som udgangspunkt angivet på beviset. Hvis ikke der er angivet noget på gavekortet/beviset, er gyldighedsperioden 3 år fra udstedelsen, dvs. fra den dato du modtog det pr. e-mail eller pr. post. Hvis du har købt et værdibevis, som vedrører en vare, der kun udbydes af vores samarbejdspartner i en begrænset periode, på en bestemt dato el. lign. (f.eks. et arrangement/event), vil værdibevisets gyldighed automatisk være begrænset hertil.

8. Ansvarsbegrænsning og forbehold

Berlingske Media og Sweetdeal.dk forbeholder sig ret til at ændre nærværende betingelser til enhver tid. De gældende betingelser vil altid være tilgængelige i en opdateret version på www.sweetdeal.dk.

Sweetdeal fraskriver sig ethvert ansvar for de varer eller tjenesteydelser, som leveres fra samarbejdspartnerne i forbindelse med indløsningen af værdibeviset eller levering af varer. Den vare eller tjenesteydelse, som dit værdibevis eller ordrebekræftelse (kvittering) giver adgang til, leveres af samarbejdspartneren, hvorfor Sweetdeal ikke er ansvarlig for eventuelle fejl eller mangler i forbindelse med samarbejdspartnernes levering af varen eller tjenesteydelsen, medmindre andet følger af ufravigelig lovgivning. Eventuelle reklamations- eller erstatningskrav skal rettes mod samarbejdspartneren.

Vi bestræber os på, at vores hjemmesider er tilgængelige døgnet rundt, men kan af mange årsager ikke garantere, at siderne til enhver tid er i fuld funktion og fejlfri. Berlingske Media kan ikke drages til ansvar for eventuelle følger pga. brug af hjemmesiderne, såsom skader på dit computersystem eller tab af data.

Du er selv ansvarlig for det tekniske udstyr og software, som kræves for at kunne benytte hjemmesiderne, f.eks. internetadgang, browser, e-mail m.m. Berlingske Media fraskriver sig derfor ansvar for ethvert tab forårsaget af, at du har anvendt servicen uden at følge de tekniske kravspecifikationer og supplerende vejledninger.

8.1 Ansvarsbegrænsninger i forhold til gavekort og værdibeviser

Berlingske Media er ikke forpligtet til at udbetale erstatning for et eventuelt tab, du måtte lide som følge af

  1. at værdibeviset ikke er blevet indløst af samarbejdspartneren,
  2. at varen eller tjenesteydelsen ikke svarede til dine forventninger,
  3. samarbejdspartnerens konkurs eller lukning,
  4. andre forhold der berører den tjenesteydelse eller vare, som værdibeviset vedrører.

9. Behandling af personoplysninger

Når du køber et værdibevis på sweetdeal.dk, registrerer vi de oplysninger, som du afgiver om navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Oplysninger, du afgiver derudover i din brugerprofil, er frivillige. Berlingske Media er ansvarlig for indsamling og håndtering af data. Det er kun et begrænset antal medarbejdere, som har adgang til dine data. Ved angivelse af din e-mail adresse og dit telefonnummer i forbindelse med dit køb på Sweetdeal, accepterer du, at Sweetdeal må videregive disse oplysninger til samarbejdspartneren, så denne kan sende dig informationer om leveringen af din vare. Samarbejdspartneren bruger oplysningerne i forbindelse med “track and trace” af forsendelsen. Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos Berlingske Media, skal du rette henvendelse til Berlingske Media på [email protected] eller telefon 3375 3320. Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, kan du rette henvendelse samme sted. Du har altid mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven.

Kopiering af eller manipulation med ordrebekræftelser, gavekort eller værdibeviser o. lign. er ikke tilladt. Ved mistanke om overtrædelse af denne bestemmelse forbeholder Berlingske Media sig ret til at videregive relevante indsamlede oplysninger til den respektive samarbejdspartner eller andre involverede.

10. Lovvalg og tvister

Køb gennem Berlingske Media, der knytter sig til ovenstående vilkår m.v., er underlagt dansk ret. Ved din brug af internetsiden anerkender du, at enhver tvist mellem dig og Berlingske Media vedrørende ovenstående vilkår m.v., skal afgøres ved de danske domstole efter dansk ret.

11. Virksomhedsinformation

Berlingske Media A/S Pilestræde 34 1147 København K. CVR: 29207313

12. Kontaktinformationer

E-mail: [email protected]

Telefon 3375 3320

Kontaktoplysninger på den/de pågældende samarbejdspartner(e) vil fremgå af den mail, du får tilsendt som bekræftelse på, at du har købt dit værdibevis. Er dette ikke tilfældet, se den pågældende samarbejdspartners kontaktinformationer på samarbejdspartnerens hjemmeside.

Sidst opdateret 22.12.2015