“Det Berlingske perspektiv” skal vise Berlingskes styrker

Med et nyt kommunikationskoncept vil Berlingske vise, hvad avisen står for: Et borgerligt medie, som er troværdigt, relevant og sætter tingene i perspektiv. Ny reklamekampagne lanceres i dag.

imageI dag er der premiere på to nye reklamefilm for Berlingske, som sammen med outdoor-reklamer og digitale annoncer skal fortælle historien om det Berlingske perspektiv. En fortælling som skal vise danskerne, at Berlingske er et borgerligt medie, der giver sine læsere troværdige og relevante historier, og sætter nyheder og tendenser i perspektiv.

Den nye kommunikationsplatform er udviklet i samarbejde med bureauet Kunde & Co, som gennem et stort analysearbejde har forsøgt at blotlægge Berlingskes DNA. I analysearbejdet er 3.000 eksisterende og potentielle kunder og 80 af Berlingskes medarbejdere blevet spurgt om, hvad avisen står for, og hvor de mener, avisen skal bevæge sig hen.

“Analysen viste, at Berlingske i danskernes øjne nærmest er synonymt med borgerlig, og at Berlingske med det udgangspunkt har tre helt markante styrker, som vi skal dyrke og fremhæve: Troværdighed, relevans og perspektiv. Det blev grundlaget for “Det Berlingske perspektiv”, som er den fortælling, der bærer kampagnen,” fortæller ansv. chefredaktør Tom Jensen og fortsætter:

“Det Berlingske perspektiv handler om at levere troværdige og engagerende historier, der bliver udvalgt og prioriteret nøje, fordi vi ved, hvad vores læsere interesserer sig for. Historier som derfor er relevante for Berlingskes læsere. Men samtidig handler det også om at få belyst de mange nuancer og facetter ved aktuelle begivenheder og tendenser. Det har der i virkeligheden aldrig været mere brug for end i dag, hvor danskerne døgnet rundt bombarderes med forskellige budskaber og informationer fra alle retninger.”

Berlingskes marketingchef Jane Bruun Christensen supplerer:

“Kampagnen lægger sig fint i forlængelse af den store relancering af avisen for en måned siden. Det er primært en strategisk kampagne, som skal påvirke danskernes opfattelse af Berlingske, men vi tilbyder også et to ugers prøveabonnement til en lav pris for at potentielle kunder har mulighed for at prøve avisen nemt og uforpligtende,” siger hun.

Kampagnen vil køre i fire uger på TV 2 og TV 2 News samt outdoor og i digitale kanaler.

 

Se reklamefilmene her: